Monday, May 17, 2010

Not that kinda girl

Dayah, knlkn aku ngn kawan kau..bosan laa tapi nak yang single tau
Dayah wat apa yang I srh..but it's so sad coz that man too demanding what he is looking for..
That man texted Dayah and tanya peribadi I..
" Kawan ko pandai mengaji?"
" kawan ko cantik tak?"
" kawan ko tinggi tak?"
OMG! no wonderlah U nie belum sampai sekarang laku..tooooooooo demanding..
hello I boleh terima la kalau nak cari perempuan pandai mengaji..ia utk akhirat kelak.
Cantik? cantik itu subjektif..Klu paper SPM Sejarah..kau bubuh @tibai cam nak rak dapat markah punya.Kau nak yang putih gebu, bibir merekah,dagu bertakuk pergi la cari.
Tinggi? rata-rata perempuan di Malaysia nie tinggi tak ada lah sampai 180cm. Payah la wahai lelaki yang sengal.Kita makan nasik bukan makan gandum..So korang bleh agakkan kenapa dia xdapat girlfren..I pon terus tak berminat untuk berkenalan. Lelaki memilih not my taste ya'
I xcantik, xpandai mengaji n xtinggi cam tyra bank 2 ye! puas hati ooo

Perempuan rasanya tak memilih pon sampai macam tu skali. Selalu kita tgk kt Mall kan. Awek punya cun, rmbt ala2 cleopatra, cam patung la tapi alih-alih tgh BF sebelah ouch! Slalu borak engan kwn2..

"Aku boleh terima kalau lelaki hensem nak perempuan cantik tetapi asal ek lelaki yang muka jamban xbape nak siap demand nak awek cam Jessica Alba?" Kekadang lelaki camni xlayan perempuan yang xcantik tapi mereka dan keluarga mereka tak pernah bercermin tengok muka sendiri ke? Sbbnya perempuan bila dah suka pada lelaki,dia terima segalanya.Ok ciri-ciri lelaki idaman itu tetap ada.Tapi soal hati susah dinyatakan. Perempuan simple sahaja..nak cari lelaki yang mampu bg kebahagian di dunia dan akhirat..as simple as that!

Sentuh pasal soal memilih, teringat pada sepupu lelaki I..Dia hensem (sgt hensem!), dengan kahwin dengan seorang perempuan yang cantik,pandai bergaya, tinggi. Tapi kesian sepupu I.rupa-rupanya isteri dia xnak msk dapur,bkemas senang cerita semua menda yang isteri kena buat dia xbuat. Lastly,cousin I bercerai and dia pun dah b'kahwin lain.Walaupun isteri dia sekarang tak secantik ex dia.Tetapi bini dia sgt pandai buat kerja rumah dan paling penting menghormati family suaminya. Dia selalu cakap dia buta waktu dulu.

I tak la anti kepada lelaki yang obses pada perempuan cantik sebab itu adalah pilihan korang dan korang berhak untuk mendapatkan yang terbaik. Cerita diatas hanya untuk renungan.Kepada lelaki yang memilih.harap korang tue pikir balik ciri-ciri gadis idaman korang. Boleh mencari kesempuraan tapi jangan keterlaluan.

3 comments:

My Book Writer said...

Hi...
Salam kenalan..

Bila baca post ni, saya setuju dengan apa yang Pzah tulis. Agaknya lelaki yg jenis macam tu tak ada cermin kat rumah. Kalau ada pun dah pecah berderai sebab tak tahan tengok muka yg perasan hensem. Hehe... :)

blurryhanis said...

hahhaha loser punya laki..xyah la fred laki cmtu

BananaPieLover said...

s820..salam..tau xpe..kita ckap dia xkan pndang..pdhal pmpuan cntik pon xpndg diowg..

hns: i dh reject kwn dyh 2..gagagagaga die pon reject i

Post a Comment